האם ח"כ מאיר פרוש ייתבע ב – 10.000 ש"ח על 'תקרית האזיקים' בכנסת?

ישראל פריי 2 Comment on האם ח"כ מאיר פרוש ייתבע ב – 10.000 ש"ח על 'תקרית האזיקים' בכנסת?
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מליאת הכנסת אישרה אמש בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק המרחיבה את סמכויותיה של ועדת האתיקה של בית הנבחרים, ומאפשרת לה לקנוס חברי כנסת שיגרמו נזק כספי למתקני הכנסת.

ההצעה מגיעה על רקע מספר מקרים בהם חכי"ם גרמו נזק לציוד הכנסת, אחד המקרים הזכורים היו בעת ההצבעה על חוק הגיוס בממשלה הקודמת, כחלק מצעדי המחאה היצירתיים של החכי"ם החרדים, אזק את עצמו ח"כ מאיר פרוש לדוכן הנואמים, ובמשך דקות ארוכות לא הצליחו הסדרנים לשחררו. ועדת האתיקה שללה את זכותו לנאום במליאה למשך שבועיים בעקבות הנזק שנגרם, לטענתה, למיקרופון.

תקרית אחרת אירעה עם ח"כ אחמד טיבי, שבמהלך דיון על הצעת החוק להסדרת ההתיישבות הבדואית בכנסת (חוק פראוור), שפך על דפי ההצעה כוס מים, וגרם נזק רב לציוד למערכת ההגברה באולם המליאה.

סמכויותיה של ועדת האתיקה כיום היא מינורית משהו, והיא יכולה להטיל סנקציות קלות על חכי"ם סוררים, כמו השעיה מנאומים ומהשתתפות בדיונים. מטרת הצעת החוק היא לתת לוועדה יכולת לקנוס כספית עד לסכום של עשרת אלפים ש"ח.

"זה לא יכול לעצור את הפרובוקציות", אמר ל'וואלה' ח"כ דוד ביטן (ליכוד), מיוזמי הצעת החוק, אבל הם צריכים להבין – אם בגלל גימיקים והתקשורת, הם עשו פעולה שגרמה נזק, הם ישלמו על זה. שברת – שילמת".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    הוא יכול לקחת מאפשטיין קטן על מה שהעביר לדגל ירושלים בתמורה ל……

  2. 1

    זה לא מר פרוש הרס את הציוד.
    זה המאבטחים הרסו את הציוד.